DSpace
English 日本語

Tokyo Keizai University Institutional Repository >
資料種別 Material type >
紀要 Bulletin >
東京経大学会誌(経営学) Journal of Tokyo Keizai University : Business >
264号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11150/893

タイトル: GLOBAL & STRATEGIC PERSPECTIVE FOR CULTURAL TOURISM
その他のタイトル: グローバル化時代に相応しい文化観光の振興方略
著者: Tanahashi, Keisei
棚橋, 啓世
抄録: Globalization engenders two trends that increase the demand for, as well as supply of, cultural tourism. One such trend is rapid urbanization, which in turn emaciates community fabric and makes people wanting to cultivate humanitarian bonds. The other trend is the geographical expansion of human interaction, which in turn helps people become aware of cultural diversity, and promotes their interest in different cultural traditions and practices. The global espousal of free-market capitalism tends to encourage exploitation of existing cultural heritage and assets, and the increase in demand poses the danger of the tragedy of the commons on such heritage and assets. The prospective strategy for meeting the demand and, at the same time, for minimizing the danger is to localize the systemic management of available cultural resources by the host community. In addition this strategy will help mitigate the economic disparity between urban centers and peripheral areas and, thus, enhance the sustainability of globalization.
出典: 東京経大学会誌(経営学) = The Journal of Tokyo Keizai University : Business
発行日: 2009年11月11日
出版者: 東京経済大学経営学会
巻号: 264
開始頁: 15
終了頁: 28
URI: http://hdl.handle.net/11150/893
出現コレクション:264号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
keiei264-03.pdf132.54 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard