DSpace
English 日本語

Tokyo Keizai University Institutional Repository >
資料種別 Material type >
紀要 Bulletin >
東京経済大学人文自然科学論集 Journal of Humanities and Natural Sciences >
127号 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11150/505

タイトル: 教師の中年期の危機と再生 : 金子奨のライフストーリーを通して
その他のタイトル: A Case Study of Narrative Research Focussed upon a Japanese Mid-Career Teacher’s Experience : Exploring the Life Story of Mr. Kaneko Susumu
著者: 高井良, 健一
TAKAIRA, Kenichi
抄録: This report focuses upon inquiring how a mid-career teacher copes with one’s crisis as a teaching profession in this difficult era. Teachers have suffered for so many and inconsistent educational reforms since the 1990’s in Japan. Teacher stress is increasing gradually during the period of these educational reforms. Therefore now it is more difficult for teachers to promote their professional development than before. However some teachers seem to realize their professional developments as a practitioner despite of such a difficult situation. I explore the life story of one teacher who has promoted his professional development by restructuring his own teaching and try to show the possibility of teacher’s professional development in this knowledge society.
出典: 人文自然科学論集 = The Journal of Humanities and Natural Sciences
発行日: 2009年3月4日
出版者: 東京経済大学人文自然科学研究会
巻号: 127
開始頁: 59
終了頁: 99
URI: http://hdl.handle.net/11150/505
出現コレクション:127号

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
jinbun127-06.pdf888.78 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard